Veel gestelde vragen

Advies

AED-Partner is merkonafhankelijk en helpt je graag met eerlijk advies in je keuze voor het juiste product. Je kunt ons telefonisch bereiken op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur op +31 (0)499 49 00 16. We denken dan vrijblijvend met je mee. Liever mailen? Je kunt ook een mail sturen naar info@aedpartner.nl
Bezorgen en retourneren

Bestellingen die op werkdagen vóór 16.00 uur geplaatst worden, worden dezelfde dag nog verzonden.

AED-Partner levert alle webshopproducten uit voorraad. Mocht een product onverhoopt toch niet voorradig zijn, dan nemen we binnen 1 werkdag contact met je op.

AED-Partner berekent over het ordertotaal standaard BTW. Bij zakelijke bestellingen vanuit Nederland kun je achteraf de BTW terugvorderen.

Plaats je een zakelijke bestelling vanuit het buitenland? Dan kun je tijdens het bestelproces het BTW-nummer vermelden dat correspondeert met jouw bedrijfsgegevens. De BTW wordt dan niet berekend over het ordertotaal.

Binnen 30 dagen na ontvangst kun je ongeopende en ongebruikte producten retourneren. Alle seals, verpakkingen en cellofaan dienen hierbij intact te zijn.

1. Download het retourformulier en vul deze in.
2. Stuur het product samen met het retourformulier en de factuur* op naar:

AED Partner
Ekkersrijt 4301
5692 DJ Son

* Heb je de factuur niet meer? Neem dan contact op met onze klantenservice.

AED-Partner vergoedt de verzendkosten als je een product retourneert omdat er sprake is van een productiefout of transportschade, of wanneer je het verkeerde product hebt ontvangen. In alle andere gevallen kunnen we de verzendkosten helaas niet vergoeden.

Retouren nemen we binnen 2-3 dagen na ontvangst in behandeling. Het aankoopbedrag storten wij vervolgens binnen 1 week terug. Wij storneren hierbij altijd via de betalingsmethode die ook gebruikt is bij de aankoop. Heb je bijvoorbeeld PayPal gebruikt? Dan storten we het aankoopbedrag terug op het gebruikte PayPal-account.

Heb je na een week nog geen terugbetaling ontvangen? Dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. We kijken dan graag met je mee.

Wil je een bestelling retourneren die je met een kortingscode hebt gekocht? Dan vragen we je dit te melden bij onze klantenservice. Je krijgt dan een nieuwe kortingscode toegestuurd.

Uiteraard mag je altijd een bestelling annuleren.

Heb je de bestelling nog niet ontvangen? Dan kun je telefonisch (+31 (0)499 49 00 16) of per mail (info@aedpartner.com) contact opnemen met onze klantenservice.

Heb je de bestelling al ontvangen? Dan kun je de bestelling kosteloos retourneren. Onze klantenservice helpt je hier graag bij.

De werking en het gebruik van AED’s

Je gebruikt een Automatische Externe Defibrillator (AED) om bij een hart dat fibrilleert een normaal hartritme te stimuleren. Dit doet een AED met behulp van een elektrische schok. Om te bepalen of een schok nodig is, detecteert de AED altijd eerst of er een schokbaar ritme is.

Is er een schokbaar ritme? Dan bepaalt een volautomatische AED wanneer een elektrische schok aan het hart toegediend moet worden. Bij een semi-automatische AED druk je zelf op een knop om deze schok toe te dienen.

Een AED geeft geen schok als het hart echt stil staat en geeft ook geen schok als iemand bewusteloos is, terwijl het hart wel goed klopt.

Een volautomatische AED bepaalt wanneer een elektrische schok aan het hart toegediend moet worden om een normaal hartritme te stimuleren. Bij een semi-automatische AED moet je zelf op een knop drukken om de schok toe te dienen.

Je zet een AED-apparaat aan met de AAN-knop, of door de klep te openen. Hierna start de gesproken en/of visuele instructie die je helpt om de AED te gebruiken. Als eerste plak je twee zelfklevende elektroden op de ontblote borst van het slachtoffer. Hierna analyseert de AED het hartritme. Constateert het apparaat hartactiviteit en is een schok nodig? Afhankelijk van het type en merk AED dien je de schok nu zelf toe met een knop, óf de AED dient de schok automatisch toe. Het doel van deze elektrische schok is om het fibrilleren te stoppen, zodat het hart weer een normaal ritme kan oppakken.

Medical Device Regulation (MDR)

Verordening Medische Hulpmiddelen is de Nederlandse benaming van de Medical Device Regulation (MDR).

De nieuwe voorschriften van de MDR hebben vooral gevolgen voor marktdeelnemers (fabrikanten, importeurs, distributeurs, dealer en resellers). Zij moeten ervoor zorgen dat hun hulpmiddelen aan de voorschriften voldoen.

Als eindklant hoef je op dit moment geen actie te ondernemen. Wel is het mogelijk dat de nieuwe voorschriften van de MDR van invloed zijn op de toekomstige beschikbaarheid van producten. Wij raden je aan te controleren of jouw huidige apparatuur naar behoren werkt en zorgvuldig te werk te gaan bij de keuze van eventuele nieuwe hulpmiddelen en of leveranciers in de toekomst.

Heb je hulp nodig bij jouw keuze? Onze klantenservice helpt je graag met eerlijk en vrijblijvend advies.

Onder marktdeelnemers worden de fabrikanten, importeurs, distributeurs, dealers en resellers van medische hulpmiddelen verstaan. Voor de dealers van AED-Partner betekent dit dat zij dankzij de MDR een grotere verantwoordelijkheid dragen voor:

  • Het bevestigen dat hulpmiddelen voldoen aan de voorschriften. Hieronder valt onder meer het controleren van producten op een CE-markering, conformiteitsverklaring en UDI (unieke identificatiecode van hulpmiddelen) en het op de hoogte stellen van importeurs, gemachtigd vertegenwoordigers in de Europese Gemeenschap en fabrikanten van eventuele non-conformiteit;
  • Het aantoonbaar waarborgen dat opslag- en transportcondities voldoen aan de door de fabrikant aangegeven omstandigheden;
  • Een kwaliteitsmanagementsysteem in overeenstemming met de eisen die zijn gedefinieerd in ISO13485;
  • Het controleren of de leverancier zich aan de voorschriften houdt;
  • De leverancier controleert de afnemers mits deze marktdeelnemer is;
  • Het zo nodig implementeren van corrigerende acties;
  • Het traceren van de producten die in ooit door de marktdeelnemer zijn verkocht;
  • Het onderhouden van een register van klachten, incidenten, niet-conforme hulpmiddelen, corrigerende acties en teruggeroepen producten en geretourneerde hulpmiddelen; en het informeren van fabrikanten, importeurs en gemachtigd vertegenwoordigers in de Europese Gemeenschap en op aanvraag leveren van informatie;
  • Medewerking verlenen aan onaangekondigde inspecties door bevoegde autoriteiten ter controle van de conformiteit en het opleggen van sancties bij niet-conformiteiten.
Ben je een eindklant, dan hoef je geen actie te ondernemen. Wel is het raadzaam om te controleren of jouw leverancier aan de MDR-richtlijnen voldoet.

April 2020: Wijziging van de MDR gepubliceerd, waarin de datum van toepassing voor fabrikanten van medische hulpmiddelen vanwege de COVID-19-pandemie is uitgesteld tot 26 mei 2021.

26 mei 2021: Vanaf deze datum moeten nieuwe hulpmiddelen voldoen aan de vereisten van de MDR om op de Europese markt te worden gebracht.

26 mei 2024: Voor hulpmiddelen met een certificaat van een Europese aangemelde instantie onder de Richtlijn medische hulpmiddelen (93/42/EEG) geldt een aanvullende respijtperiode; deze mogen na 26 mei 2024 niet meer in de handel worden gebracht als de fabrikant niet voldoet aan de specifieke voorwaarden die in de MDR zijn opgenomen.

De nieuwe voorschriften van de MDR hebben vooral gevolgen voor marktdeelnemers (fabrikanten, importeurs, distributeurs, dealer en resellers van medische hulpmiddelen). Zij moeten ervoor zorgen dat hun hulpmiddelen aan de voorschriften voldoen.

Als eindklant hoef je op dit moment geen actie te ondernemen. Wel is het mogelijk dat de nieuwe voorschriften van de MDR van invloed zijn op de toekomstige beschikbaarheid van producten. Wij raden je aan te controleren of jouw huidige apparatuur naar behoren werkt en zorgvuldig te werk te gaan bij de keuze van eventuele nieuwe hulpmiddelen en of leveranciers in de toekomst.

Heb je hulp nodig bij jouw keuze? Onze klantenservice helpt je graag met eerlijk en vrijblijvend advies.

MDR-support is dé merkonafhankelijke tool waarmee AED-Partner je helpt om aan alle regelgeving te voldoen.

De MDR-Support verzorgt de volgende taken:

  • Traceerbaarheid (ontvangst & verzending);
  • Gebruik maken van het AED-Partner Kwaliteitsmanagementsysteem in overeenstemming met de eisen die zijn gedefinieerd in ISO13485;
  • Optioneel: keten traceerbaarheid & controle distributeurs;
  • Portaal voor klant klachten/feedback;
  • Automatische Klachtafhandeling naar fabrikant;
  • Data opslag (wettelijke termijnen);
  • Opslag van goederen
  • Dropshipment;
  • Rapportage;
  • Recall & FCO/FSN database;
  • AVG-proof & zonder uitwisseling van klantgegevens!

Wil je meer weten over MDR-Support? Onze klantenservice staat voor je klaar.

Staat je vraag hier niet tussen? Contact ons!

Onze klantenservice is bereikbaar vanaf maandag t/m vrijdag van 8:30 - 17:00 uur